www.japanci.blogspot.com

Brick in da wall

Poslije dašnjih događaja ne mogu a da ne čujem vječni hit Pink Floyd kako mi odzvanja izmedju ušiju. Slušaj ovamo, imam neki drugi post spremljen, ali me ovo baaaaš bocnulo pa moram da odreagujem!

Danas u pola 3 pred odlazak kući s posla dobijam mejl u kojem me obavještava firma da će doći do promjene u načinu nagrađivanja radnika u skladu sa japanskim zakonom o radu, kao što je i saopšteno na jednom od sastanaka prije par dana. Tu počinje komedija, prava diktatura kapitalizma. Sve to jer ih je skoro posjetila inspekcija rada koja je zatekla puno nepravilnosti - radnicima se ne plaća rad noću, prekovremeni rad, rad praznikom, vikendom, itd.

U skladu sa tim zakonom, osniva se forum zaposlenih, što je samo način da se izbjegne “ona“ riječ....baš ta....opasna....koju smrtnik ne smije ni da zazove....

Sindikat.... Na pomen te riječi iz ladice jednog stola u kadrovskoj spremno iskače A4 komad papira, u maniru ruskog padobranca uskače u printer, sam na sebi ištampa otkaz tom bogohulniku koji je zaustio taaaakvu masnoću. Trčećim korakom komad papira se teleportira do tog jadnika koji na odlasku moze da priča u etar kako se i dalje okreće, koga još to zanima...the answer is blowing in the wind....

Jadan je sindikat koji firma sama osniva....

Dalje se u mejlu kaže da se za “predstavnika foruma zaposlenih“ (predsjednika sindikata) dobrovoljno javio g. Prco (poznat čitaocima iz jedne od prethodnih epizoda), pa ako hoćemo, možemo glasati za njega. Tu je i početak vrhunca komedije. Prvo, radi se o mladom i ekstremno poslušnom Japancu, šefu mog odjeljenja, solidne inteligencije, ali nikakve kreativnosti i inicijative, potpuni rob firme i njene demagogije, bez nade da će ikada izvaditi svoju glavu iz dupeta onih iznad sebe ili uopšte reći NE nečemu što dolazi odozgo. To sve što sam naveo ovom momku su u Japanu ustvari kvalitete, s njima može da računa na miran život do penzije, napredak u karijeri i povišicu svake 3 godine.

Sreća pa u Japanu više ne može šef od tebe tražiti da se ubiješ, ovaj bi se koknuo na prvu kritiku. Takav tip mladog čovjeka punog ideala do juče koji se u tren oka pretvorio u prodanu dušu koja klima glavom kao onaj kliker na blatobranu FAP-a se rijetko sreće, pogledajte onaj TLN skeč o studenstkim protestima i Risti Podvožnjaku. E, ovaj dečko je jedan od prodanih duša, ne Risto...


Spektakl se nastavlja, ako želite da glasate za njega, ne trebate da uradite ništa, samo ne odgovorite na taj mejl i broji se da ste glasali za njega, to mu inače treba glas proste većine uposlenika da bi potpisao ugovor o radu sa firmom i sve bilo legalno.

Divan način biranja svog prestavnika, gazda izabere najpodnijeg Brankovića za svog protivnika, svi glasaju za njega prostom ćutnjom, a ako neće da glasaju, moraju se javiti imenom i prezimenom i objasniti zašto. Odakle mi je to poznato, hm...a da, iz najmračnijih totalitarističkih društava, komunističke Rumunije, Sjeverne Koreje, Staljinove SSSR, Frankove Španije, Hitlerove Njemačke...izvinjavam se ako sam koga zaboravio...

U startu su svi za jedinog prestavnika, ako ti se to ne sviđa, dođi u stanicu policije sa svojim podacima, javi se Čvoroviću i nadaj najboljem. Demokratija diše punim plućima. I da, sve je stiglo danas prije tri kako sam pomenuo, a rok za glasanje je ponoć, tako da ako slučajno neko ne radi danas, nema šta da se sekira, već je glasao za ZA!!!! Izlaznost na izbore 100%, ZA glasalo 99% (uvijek se nađe pokoji glupan da uradi nesto pogrešno i bude nevažeći), i mirna Bosna...

Da mi se nije desilo, ne bih vjerovao, ovako mogu samo da se smijem. Mi odlazimo za par mjeseci pa mi se ne talasa, ali se iskreno nadam da će bilo ko stisnuti žilu i bar ih malo nasekirati za ovo.

P. S.

Skoro je bilo neke frke na poslu oko curenja informacija iz firme pa sam neke postove privremeno penzionisao, ali će u neko dogledno vrijeme oni vaskrsnuti, nisu obrisani, samo malo bunkerisani... I ovaj će biti skljonjen za 10/15 dana na privremeno....

I za ovaj post imam dokaz u formi snimljenog cijelog mejla, ali ga neću sada postavljati, vjerujte mi ako možete, a nekad u budućnosti će i on osvanuti...

3 Comments:

Sasho said...

Eh, moj Rašo, nekad sam ti ja bio društven čovjek, kroz moj stan je prolazilo 1000 ljudi, žurke, zeza... Kako sam počeo spoznavati ljudsku prirodu zatvarao sam se sve više, tako da sad, gotovo nemam s kim ni kafe popiti...Ljudi mahom žive svoje male bijedne živote i kad bi sad neko donio zakon da pri izlasku iz kuće moraš nositi 50 kg na leđima niko se ne bi pitao čemu to, nego bi uprtili stari bojler i rekli "dobro je, samo da ne bude gore" hehehe I čak bi onom ko bi se pobunio rekli "nemoj ljutiti >one gore<, zbog tebe ćemo sad vi morati nositi teret i nedeljom" hahaha
Ma razumijem te druže, nego kad dođeš kući i vidiš sve svoje, javi se i meni za kafu ;-)
Pozdrav tebi i porodici

Anonymous said...

Ispravi - treba se javiti drugu Dražiću na informativni razgovor. Ilija Čvorović je bio balkanski špijun, hahahaha

Veri and Rasho said...

Sasho, tako nekako, cast izuzecima...
Kuci cemo dogodine, ne prije...

Druze ano...amo...amonimni ;), jasno je ko je Sv. Ilija Cvorovic, ovdje je njegovo ime upotrebljeno da bi se docaralo kakav odnos bi ta osoba mogla ocekivati po dolasku u stanicu...

 
Back To Top