www.japanci.blogspot.com

Go vertical


Kao što sam obećao, evo nastavka naše post-Japanske avanture...a biće i odbunkerisanih postova još, ali vratimo se na temu - go vertical...

Tamo svaki drugi trendi Japanac nosi šešir. Japanke isto, i to ih ima raznih, od bejzbol kapa, vunenih kapetina do šešira. Pogotovo nam je bilo ludo to što oni vunene kape nose nekada i usred jako toplog ljeta. I nama to bijaše zanimljivo, pa sam i sam kupio dva šešira koja u Banja Luci vjerovatno nikad neću staviti na glavu u javnosti...



Ali nije zanimljiva ta činjenica da se u Japanu koriste šeširi, nego je zanimljivo zašto. Meni je to izgledalo kao nevini izraz ulične mode, dok mi jedan prijatelj sa posla nije otovrio oči. Sjedili smo na poslu i pijuckali jutarnju kafu, pod nogama nam se prosuo Tokijski zaliv i pričali o svemu i svačemu. Ja spomenem kako mi je ovdje slatko što svi nose nešto na glavi. Kaže mi on "...Pa da, svi ovdje nose nešto na glavi DA BI IZGLEDALI VIŠI"!!!

I to je bio eureka momenat za mene, pa da, odatle svi ti šeširi i kapetine, najčešće onako nehajno nabačenih na vrh glave. Razrogačenih očiju sam gledao u njega, zapanjen brutalnom jednostavnošću činjenice koju mi je otkrio, dok je on nastavio o tome da, ako već nemaju nešto na glavi, Japanke iz istog razloga često nose ovdje jako popularnu frizuru sa punđom u obliku krofne na vrh glave.


Nekada stvarno ne vidiš drvo od šume...
























2 Comments:

Irina said...

Видиш, не знадох ни ја то! Знам да је висина битна, знам и да су од мене цвикали (Херцеговина у Јапану - шта рећи!) због висине и због агресивности у тону (Мијамото Мусаши ми је вјероватно био до паса и није имао ни близу гњеван израз лица као ја). Нарочито зими, када бих носила чизме с високим потпетицама, осјећала сам се као господар свемира!!!

Али то за капе, е то већ нисам знала. Уф, сада кад помислим да сам излазила напоље у чизмама и са шеширима на глави - мора да су ме мрзили...

Anonymous said...

врло занимљиво, хвала

 
Back To Top